Thursday, June 25, 2009

OH TUHAN AKU TIDAK LAYAK..............




AGE makes u smarter,age makes u wiser...wiser in alot of things and wiser in solving problems in life.....for me, what i need is a light, petunjuk dan arah untuk diri ini lebih dekat pada yang maha esa,aku lalai dengan mengejar kemewahan dunia,lalai dengan cita cita dan mengabaikan apa yang disuruh....rukun islam ada 5 perkara, dan itu pun tidak dapat aku lakukan dengan sempurna.I stray far ,too far at times .

Syaitan bersumpah akan menggoda anak adam, kita anak adam yang dimaksudkan..adakah kita akan menyalahkan SYAITAN yang menggoda kita? atau kita akan salahkan diri kita sendiri....Waktu sakit adalah satu satunya waktu kita akan ingat pada TUHAN, waktu berduka kita akan ingat pada TUHAN,Apabila kita senang,apabila kita sihat , kita lupa....AKU juga begitu.

Hidup hanya pinjaman ,dunia bukan milik kita....apa yang kita bina,kita kejar dan kita banggakan diwaktu hidup,tidak ada gunanya ketika kita pergi...apa yang kita bawa cuma amalan kita ketika hidup...Im not pious ,im not someone who knows alot.But im willing to learn,walaupun belajar dari mula...jiwa ini kosong tanpa ilmu agama,agama mengajar kita,bersabar .Kesabaran itu penting dalam hidup ini...

Aku sebagai insan yang lemah dan cetek pengatahuan ilmu agama,ingin kembali belajar mengaji dan solat......mungkin besok,mungkin lusa....ajal ditangan TUHAN. Tak rela aku mati sebagai orang ISLAM YANG TAK MENGENAL ERTI SEBENAR ISLAM......

No comments: